Jakkolwiek podchodzisz do tematu utraty wagi – oto krótka lista czynności, jakich należy się wystrzegać w trosce o własne zdrowie.

Leki hamujące łaknienie, sibutramina i inne

Pomijając kwestię ich dostępności, co często wiążę się z pozyskiwaniem ich z niepewnych źródeł, leki anorektyczne niosą ze sobą konsekwencje.

Skuteczność działania jest wręcz zaskakująca, choć charakteryzują się szerokim wachlarzem działań niepożądanych to wielu ludzi wciąż je lekceważy, jeśli nie chcesz przypłacić tego zdrowiem, niezbędny jest ścisły nadzór lekarza.

Nie porywaj się z motyką na słońce

Często budzimy się na kilka tygodni przed rozpoczęciem sezonu letniego z kilkoma niechcianymi kilogramami. Pośpiech w tej sytuacji na niewiele się zda, nawet jak dojdziesz w krótkim czasie do odpowiedniego pułapu wagowego,
możesz się spodziewać efektu jojo. Rzecz jasna ćwiczenia oraz rozsądna dieta pomaga utrzymać odpowiednie ciało.

Skrajne ograniczenie ilości posiłków to błąd

Rozłóż posiłki na 3-6 mniejszych. Jedzenie jednego posiłku na dobę na pierwszy rzut oka wydaje się być dobry pomysłem, aczkolwiek takim nie jest. Stabilna gospodarka hormonalna to twój sprzymierzeniec w walce z cukrami i tłuszczami.
Nie tylko szybciej uzyskasz zamierzony efekt, unikniesz tym samym takich nieprzyjemności jak brak koncentracji czy rozdrażnienie, a lepsze samopoczucie to kolejne 3 grosze w drodze do pozbycia się zbędnych kilogramów.

Skrajne ograniczenie ilości posiłków to błąd

,,Szybciej zjem – szybciej się najem i zaoszczędzę czas” – otóż nie!

Niestety informacja o sytości nie trafia do mózgu od razu. 15-20 minut, które potrzebuje organizm to naprawdę sporo, więc tutaj również pośpiech nic nie da. Jako dodatkową zaletę wolniejszego jedzenia należy wymienić jego składową – przeżuwanie.
Dokładniejsze przeżuwanie pomaga trawić pokarm tudzież zmniejszyć apetyt, ponieważ grelina, czyli hormon za to odpowiedzialny jest wydzielany w mniejszej ilości.

Okazyjny fast food błędnym kołem

Nazwa,,fast food” sugeruje, iż jest to jedzenie przygotowywane w bardzo krótkim czasie. Schemat na tym się jednak nie kończy, producenci opierają się na wysokiej ilości tłuszczu, cukru oraz soli. To pierwsze znacząco poprawia smak, cukier z kolei wzmaga apetyt,
sól sprawia, że chce się pić, a bary szybkiej obsługi eksponują napoje z wysoką ilością cukru. Jeśli myślisz, że masz wystarczająco silną wolę, możesz spróbować pokusić się o jeden taki posiłek, będzie to jednak naprawdę trudne, przecież kochamy jeść!

Nie obawiaj się ćwiczeń fizycznych

To już banał, wciąż jednak możemy spotkać jednostki, które podczas diety odchudzającej mają pewne zastrzeżenia do ćwiczeń, niektórzy widzą tylko możliwość zamiany tkanki tłuszczowej w mięśnie. Sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Poprawiamy wydolność organizmu,
a podczas wysiłku następuje wyrzut endogennych morfin, dzięki którym lepiej się czujemy. Zapotrzebowanie energetyczne się zwiększa, wtedy jednak relatywnie (względem zapotrzebowania) spożywamy mniej. Nie pracujesz fizycznie – ćwicz regularnie.

Wystrzegaj się przypadkowych diet

Wystrzegaj się przypadkowych diet

W Internecie znajdziesz wszystko, problem polega na tym, że on nic o tobie nie wie. Mnóstwo sposobów na odchudzanie brzmi świetnie, na pewno wiesz, że nie wszystkie działają, to nie jedyny kłopot. Dietę, ćwiczenia czy sposób życia należy rozpatrywać indywidualnie. Coś co pomaga twoim znajomym, nie musi pomóc tobie.

Nieprzemyślane decyzje wiązać się mogą nawet z utratą zdrowia, dlatego warto wcześniej skonsultować się z odpowiednim specjalistą, a jeśli ten zaleci stosowne badania – bezzwłocznie je wykonać.

Nie bagatelizuj własnego zegara biologicznego

Każdy z nas ma pewien rytm dobowy, większość słabo radzi sobie z jego optymalizacją. Podczas odchudzania to istotny punkt. Wiadomo – regularne posiłki, ćwiczenia; nie inaczej jest ze snem. Niewyspanie wzmaga apetyt, co zazwyczaj przekłada się na jakość diety.
Usprawniając swój cykl dobowy, poprawiasz samopoczucie, co stanowi kolejny głos,,za”.

Nie licz kalorii jedynie z posiłków

Bez liczenia kalorii można schudnąć, uda się to łatwiej, kiedy sięgniemy po notatnik i kalkulator. Musisz pamiętać o liczeniu wszystkich kalorii. Niewielka przekąska może kilka cyfr każdego dnia dorzucić. Podczas odchudzania znacząco ograniczamy słone przekąski, zmniejszamy wyraźnie lub do zera ilość spożywanych słodyczy, ale mamy tendencję do ignorowania przekąsek zdrowych. Weźmy pod lupę migdały – 100 g tych orzechów to, aż 572 kcal!

Może trochę mniej piwa?

Spożywasz bardzo rzadko alkohol, bądź jesteś w abstynecji – pomiń. Statystyczny Polak spożywa 100 litrów piwa rocznie (GUS, 2016), więc tylko piwo w diecie przeciętnego obywatela Polski to 118 kcal. Wpływu alkoholu na organizm tłumaczyć nie trzeba, omijanie tzw. ,,pustych kalorii”, czyli takich, które nie niosą ze sobą nic z wyjątkiem zaspokojenia zapotrzebowania energetycznego to coś nie bez znaczenia w dążeniu do celu. Jak już postanowisz się napić, wybieraj mądrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *