Nasiona chia w ostatnim czasie są niezwykle popularne. Tym bardziej jeśli śledzimy tematy odchudzania lub też żywności superfoods to z pewnością się na nie natknęliśmy. I nie ma w tym nic dziwnego. Jeśli szukamy składniki odżywcze, dzięki którym odchudzanie będzie łatwiejsze to znaleźliśmy naprawdę super produkt. Kiedy to naprawdę zależy nam na zdrowym odżywianiu z pewnością szukamy takich składników jak błonnik czy kwasy tłuszczowe, a w tym przede wszystkim kwasy tłuszczowe omega-3. Nasiona chia to posiadają. Ale to nie wszystko. Znajdziemy w nich wiele podstawowych witamin. A są to witaminy A, witamina B czy D. A do tego mnóstwo minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu – wapń, potas czy tak ważne coraz częściej żelazo, którego brakuje osobom cierpiącym na anemię.

Chia dla odchudzających

Chia dla odchudzających

Nie bez powodu są polecane osobom, które chcą schudnąć, ponieważ pomagają one zaspokoić nasz apetyt. Dlatego też jeśli tylko mamy taką możliwość warto stosować nasiona chia jako zamiennik w kuchni. Pierwsze co nasuwa się na myśl to jajka. W kuchni z pewnością korzystamy z nich często. Jeśli jednak uważamy, że jest ich w naszej diecie za dużo to możemy spokojnie wykorzystać zamiast nich nasiona chia. W odpowiedniej proporcji w 100% nam je zastąpią.

Niezależnie od tego czy przestrzegamy diety czy też nie to z pewnością w naszym menu znajdziemy zupy. Często je zagęszczamy. To tyczy się także sosów. Aby nie korzystać z niezdrowej mąki czy innych zagęstników, które również ciężko nazwać zdrowymi warto wsypać nasiona chia. W miarę od własnych preferencji z pewnością uzyskamy zadowalający nas efekt końcowy. Jeśli jednak mówimy już o naszym idealnym zamienniku to warto nadmienić, że możemy go dodawać do zdrowych dań i przekąsek – chociażby sałatek.

Nasiona Chia w warunkach domowych

Kiełki nasiona chia możemy wyhodować we własnym zakresie. Już po kilku dniach będziemy mogli cieszyć się z ich korzystania. Tak naprawdę nasiona chia możemy stosować bardzo często w naszej kuchni. Jako zamiennik, ale również jako dodatek np. do jogurtu. Dzięki temu będziemy czuć sytość przez dłuższy czas i nie będziemy myśleć o kolejnym posiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *