Jak skuteczniej schudnąć, jak nie przytyć – to problemy, który spędzają wielu z nas sen z powiek. Przeszukujemy Internet próbując znaleźć cudowne specyfiki na odchudzanie… Najlepsze są jednak najprostsze i naturalne rozwiązania – wszelkie suplementy wystarczy zastąpić zbilansowaną dietą, bogatą w witaminy. Dostarczane codziennie, staną się największym sprzymierzeńcem naszego organizmu w walce z nadwagą – szczególnie te z grupy B. Oto kilka najbardziej przydatnych.

Witamina B1

Inaczej tiamina, przyspiesza naszą przemianę materii. Uczestniczy w przemianie węglowodanów w energię – kiedy więc jest jej za mało w naszym organizmie, stajemy się powolni i ospali. Na szczęście jej dzienną dawkę znajdziemy w ziarnach słonecznika czy płatkach owsianych – w sam raz na śniadanie!

Witamina B2

Ryboflawina – jest niezbędna do produkcji hormony tarczycy, który z kolei przyspiesza naszą przemianę materii. Znajdziemy ją w mleku, wątróbce czy żółtym serze.

witamina b

Witamina B5

Nazywana też kwasem pantotenowym, bierze udział praktycznie w każdym procesie przemiany materii – od redukcji węglowodanów i tłuszczów po produkcję hormonów stresu, które również mogą się przyczynić do redukcji tłuszczu. Żeby dostarczyć sobie codzienną porcję witaminy B5 możemy sięgnąć pełnoziarnisty chleb, ale także po wątróbkę czy śledzie.

Witamina B6

Czyli pirydoksyna, oprócz tego że uczestniczy w procesach przemiany materii, wspomoże odchudzanie szczególnie dla tych z nas, których dopada ochota na słodycze czy wilczy głód. Bierze bowiem udział w produkcji dopaminy i serotoniny, które mogą pomóc w zahamowaniu naszego apetytu. Znajdziemy ją m.in. w kaszy gryczanej, drobiu czy rybach.

Witamina B12

Nazywana kobalaminą, pełni w organizmie bardzo ważną funkcję – bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek. Jeżeli mamy ich za mało, nasze odchudzanie nie przyniesie rezultatów – organizm jest niedotleniony, spalanie tłuszczów utrudnione, a nam samym brakuje energii. Na szczęście witaminę B12 znajdziemy w bardzo wielu produktach – głównie pochodzenia zwierzęcego, jak w podrobach, wołowinie, jajkach czy rybach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *